01
ژانویه

از خرید درز انبساط پل تا اهمیت و ضرورت آن در ساخت و ساز

در بسیاری از پل‌ها به منظور پیشگیری از ایجاد لرزش و تنش‌های بیش از اندازه از درز انبساط پل استفاده می‌کنند تا جلوی آسیب‌های ناشی از انبساط و انقباض این سازه‌ها را بگیرند. همان‌طور که می‌دانید تغییرات و نوسانات موجود در دمای محیط و یا حتی در مواقعی وزش بادهای شدید، باعث بروز پدیده‌ای به نام انقباض و انبساط می‌گردد. در چنین شرایطی خرید درز انبساط پل و استفاده از آن ضرورت و اهمیت دارد تا با عوامل طبیعی و جوی از قبیل نوسانات دمایی و یا باد مقابله شود. در این مقاله به ارائه مطالبی در زمینه خرید درزهای انبساط پل و اهمیت و ضرورت استفاده از آن در ساخت و ساز و کاربردهای این محصول خواهیم پرداخت.

خرید درز انبساط

 

خرید درز انبساط  پل و ضرورت آن

شما می‌توانید با توجه به مواردی از قبیل نوع سازه مدنظر خود، تیپ و نوع زمین، مصالح مورد استفاده در ساخت پل، شرایط آب و هوایی محل احداث این سازه و .. به خرید درز انبساط با تعداد مناسب و فواصل مختلف دست بزنید.

برای اینکه بتوانید میزان کارایی درز انبساط را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید باید پیش از هر چیز به بست‌ها و لاستیک‌های آن توجه داشته باشید. چرا که وجود این بست‌ها و یا لاستیک‌ها به ایجاد پیوستگی سازه مدنظر شما کمک کرده و از انقطاع و گسستگی آن پیشگیری به عمل می‌آورد.

در حال حاضر خرید درز انبساط پل در فرایند ساخت این سازه‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. چرا که تردد بالای وسایل و اصطکاک این وسایل با پل بسیار زیاد است. در این شرایط خرید درز انبساط و استفاده از آن باعث می‌شود تا طول عمر و دوام پل افزایش پیدا کند و یا میزان مقاومت آن در برابر هر گونه لرزش افزایش یابد.

این اجزا و عناصر نقش قابل توجهی در عملکرد صحیح و بهینه پل خواهند داشت. اگر درزهای انبساط که برای سازه خود در نظر می‌گیرید عملکرد صحیحی از خود نشان ندهند به افزایش هزینه‌های مربوط به نگهداری کمک خواهند کرد. درزهای انبساط می‌توانند عبور و مرورهای انجام شده بر روی یک پل را تسهیل کنند.

این قطعات و اجزا بر روی درزهای میان دال‌ها و عرشه پل جای می‌گیرند تا بتوانند حرکات انتقالی و چرخشی دال‌ها را نسبت به یکدیگر تحمل کنند. این اجزا در پل‌های بتنی موارد مصرف فراوانی دارند. به ویژه در مکان‌ها و یا مناطقی که شاهد رطوبت بسیار بالای محیط هستیم.

در چنین شرایطی این اجزا و قطعات بسیار مقاوم بوده و می‌توانند شرایط مختلف طبیعی، سردسیری و یا گرمسیری را تحمل کنند. از آنجایی که این محصولات در معرض بارهای بسیار شدید ترافیکی واقع شده و باید ترافیک وسایل نقلیه و یا چرخ‌های آن‌ها را تحمل کنند پس باید از متریال‌های خاصی ساخته شده باشند.

مصالحی که می‌توانند در برابر چنین وقایعی از خود مقاومت نشان دهند. دیگر ویژگی مورد نیاز برای مصالح به کار رفته در فرایند ساخت درز انبساط پل، آب بند بودن است. با این ویژگی یک درز انبساط پل می‌تواند کل سازه مدنظر شما را در برابر خوردگی حفاظت کند و یا جلوی آسیب دیدگی دال و عرشه پل را بگیرد.

همچنین از بروز آسیب به تکیه گاه‌ها، کوله و یا پایه‌ها پیشگیری به عمل آورد. خرید درز انبساط پل و استفاده از آن از ایجاد ترک بر سطح پل و یا پوسته پوسته شدن آن هم جلوگیری به عمل خواهد آورد .

کاربردهای درز انبساط پل

در حال حاضر تولید کنندگان انواع مختلفی از درزهای انبساط پل را طراحی و تولید نموده و به بازار مصرف ارائه می‌دهند که شما می‌توانید از میان این محصولات به خرید درز انبساط پل متناسب با موارد کاربرد و مصارف خود دست زده و این محصولات را در پل‌های بتن مسلح، پل‌های پیش تنیده و یا پل‌های آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها مورد استفاده قرار دهید.

از دیگر موارد کاربرد این اجزا می‌توان به استفاده از آن‌ها در پل‌های فلزی به ویژه پل‌های با تیر حمال اشاره کرد. پل‌های فلزی قوسی شکل و پل‌های فلزی که دارای کابل باربر هستند نیز این قطعات را مورد استفاده قرار می‌دهند.

شما می‌توانید با خرید درز انبساط پل، این محصولات را به عنوان درز انقطاع در ساختمان نیز به کار گیرید و یا به عنوان درز انبساط پارکینگ از آن‌ها استفاده کنید. پیست‌های دوچرخه سواری نیز از این قطعات استفاده می‌کنند.

 

  • * جهت مشاوره فنی رایگان، سفارش و خرید درز انبساط پل با شماره تماس های زیر ارتباط برقرار کنید:

22148918 021
22148940 021
09395599708

جزییات بیشتر برای خرید درزانبساط پل